Европейските младежки медийни дни , чийто домакин е Европейският парламент, а съорганизатор е Европейската младежка преса , събраха журналисти на възраст от 18 до 30 години на тридневни дискусии, срещи и семинари по актуални за ЕС теми. От 27 до 30 юни заедно с професионалисти от медийния сектор, евродепутати и експерти от ЕС журналистите изразиха мненията си за бъдещето на европейската журналистика.
В дискусиите по групи се включиха председателят на Парламента Ханс-Герт Пьотеринг, лидери на различни парламентарни политически групи и представители на пресата, като кореспондентите в Брюксел обсъдиха проблемите, пред които са изправени европейските журналисти. „ Тук в Брюксел е много трудно да продаваш истории за Европа“, заяви президентът на Международната пресасоциация Лоренцо Консоли, обяснявайки, че националните медии отделят повече внимание на вътрешните проблеми.
Разделени на повече от 20 различни работни групи, младите журналисти създадоха реални медийни продукти, включително статии, бюлетини, видеоматериали, снимки, радиопредавания и карикатури. „За пръв път бях в компания на хора от толкова различни националности“, сподели един от тях.
Бидейки нов и по-съвременен начин за ангажиране на младите хора в очертаването на европейското бъдеще, младежките медийни дни се стремят да дадат възможност за промяна на медиите, придавайки им по-голяма европейска насоченост.
Ето някои от резултатите на семинарите:
Европейският Big Brother ви наблюдава (видеоматериал)
Документален филм за бедните хора в Брюксел
Други европейски младежки медийни продукти